Blok 1.4

Vitality@Work

Bij dit vak werd er gewerkt in viertallen waarbij ik een korte stage moest lopen bij het bedrijf Webhelp in Groningen. Het doel van dit project was om de vitaliteit van een bedrijf te onderzoeken en hier op in te spelen. De manieren om tot een geslaagd vitaliteitsprogramma te komen zijn onderzoek doen naar theoretische manieren van hoe wij als groep de werknemers van Webhelp kunnen helpen om vitalere werknemers te krijgen. Tijdens het project hebben we observaties gedaan op de locatie en hebben we een enquête verspreid onder de werknemers om zo draagvlak te creeren van de wensen en behoeften van de werknemers. We moesten een vitaliteitsprogramma ontwerpen dat inspeelt op multi-level van verschillende interventies. De toetsing van dit vak was een video van wat wij hebben gedaan bij de organisatie en vervolgens een presentatie op het symposion dat door de Hanze werd georganiseerd. De PLU die hierbij verbonden waren zijn, LU1: De student analyseert en diagnosticeert complexe praktijkvraagstukken die relevant zijn voor een specifieke sportkundige beroepscontext door informatie vanuit verschillende wetenschappelijke én praktijkbronnen te benutten. LU2 : De student ontwerpt en ontwikkelt middels toegepast onderzoek, oplossingen voor complexe praktijkvraagstukken die passend zijn voor een specifieke sportkundige beroepscontext en speelt daarbij in op kansen en trends.LU9 : De student evalueert en adviseert op basis van de
huidige ontwikkelingen en state-of-the-art kennis over de strategie en beleid van sport- en beweegorganisaties en -programma's.

Sport & Actieve leefstijl 

Bij dit vak stond het begeleiden van iemand waarvan je een trainingsplan maakte centraal. De eerste stappen die ik moest zetten om dit vak goed te kunnen uitvoeren was een klant zoeken die ik zou gaan begeleiden het aankomende blok. Om een goed plan te kunnen schrijven heb ik eerst testen moeten uitvoeren met de klant om zo erachter te komen wat voor oefeningen ik in de trainingen zou verwerken. Ik heb voor dit vak een verslag geschreven en uiteindelijk met de klant de training uitgevoerd op de Hanze. De toetsing voor dit vak was het verslag en de uiteindelijke training die ik moest geven aan mijn klant.  

Gedragsverandering 

Dit vak ging over gedragsverandering en de verschillende methode van dit onderwerp. Tijdens de lessen kregen we veel voorbeelden over verschillende manieren van gedragverandering zoals nudging, dit een is manier om mensen onbewust te beinvloeden zoals met loopstickers bij bedrijven. Dit vak kon ik goed koppelen aan het vak Vitality@Work waar ik verschillende manieren van gedragsverandering heb toegepast. De toetsing voor dit vak was een theoretisch tentamen aan het eind van Blok 1.4 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin