Beroepsprestatie

Deze pagina staat in het teken van de beroepsprestatie, waarin mijn persoonlijke ontwikkeling te zien is.

Voor de beroepsprestatie zijn er twee leeruitkomsten (LoLu's) waaraan voldaan moet worden. Deze twee leeruitkomsten staan in het teken van het organiseren en begeleiden van sport gerelateerde activiteiten.

LoLu 3: Coördineren, positioneren en begeleiden De sportkundige coördineert, positioneert en begeleidt projecten en programma's ter bevordering van sport en bewegen. De sportkundige initieert deze projecten en voert deze beweegprogramma's uit en is daarbij in staat om naar gelang de situatie een uitvoerende, coördinerende en begeleidende rol te vervullen op strategisch en tactisch niveau.

  • Je signaleert en interpreteert relevante lokale, regionale, nationale en internationale ontwikkelingen.
  • Je ontwikkelt, plant, coördineert en organiseert sport- en beweegprojecten en -programma's en stelt daarbij prioriteiten op basis van belang, urgentie en ambities.
  • Je werkt samen in multidisciplinair verband en bent tevens in staat interdisciplinaire verbindingen te maken.
  • Je initieert en organiseert voortgangsmonitoring van sport- en beweegprojecten en -programma's, rapporteert
  • hierover en stelt bij op basis van verworven kennis en inzicht.
  • Je positioneert de (sport)organisatie en/of de sport- en beweegproducten en -diensten in de publieke, de georganiseerde en/of de commerciële sportsector.
  • Je stemt de planning, organisatie en begeleiding van sport- en beweegprogramma's af met relevante stakeholders en onderbouwt deze werkwijze.
  • Je werft en motiveert doelgroepen tot deelname aan sport- en beweegprogramma's op basis van evidence based principes
  • Je begeleidt, coacht en adviseert op verantwoorde wijze doelgroepen op een manier die past bij de behoefte en belevingswereld van de doelgroep.

LoLu 4: Leiding geven/managen en organiseren De sportkundige managet en organiseert binnen gestelde kaders zelfstandig een goede bedrijfsvoering en adequate uitvoering van de werkzaamheden en is daarin ondernemend.

  • Je formuleert doelen en gebruikt deze als leidraad in het werk.
  • Je stuurt medewerkers en/of vrijwilligers taak-, resultaat- en mensgericht aan en maakt hierin onderbouwde keuzes.
  • Je managet werk- en organisatieprocessen rondom het uitvoeren van geplande sport- en beweegprojecten/activiteiten.
  • Je werkt samen met professionals en vrijwilligers, zoals bestuurders, beleidsmakers, trainers, vrijwilligers en deelnemers om doelen te behalen.
  • Je maakt een onderbouwde, verantwoorde en integere keuze voor tijd, financiële middelen en menskracht die in activiteiten worden geïnvesteerd.

LoLu 3: Coördineren, positioneren en begeleiden  

De sportkundige coördineert, positioneert en begeleidt projecten en programma's ter bevordering van sport en bewegen. De sportkundige initieert deze projecten en voert deze beweegprogramma's uit en is daarbij in staat om naar gelang de situatie een uitvoerende, coördinerende en begeleidende rol te vervullen op strategisch en tactisch niveau. 

Sleutelmomenten

Tijdens mijn stageperiode ben ik in verschillende situaties gekomen waarin ik moest coördineren, positioneren en begeleiden. In het begin van mijn stageperiode bij het living lab werd er aan mij gevraagd deel uit te maken van het team dat zich bezig ging houden met een bewonersinitiatief dat is geïmplementeerd in de Wijert. Het ging om een kwiek beweegroute die is gerealiseerd om vooral ouderen te stimuleren om te wandelen en tijdens de wandeling laagdrempelige beweegoefeningen uit te voeren. Tijdens de vergaderingen met het team kreeg ik de taak om te helpen in het organiseren van de opening van deze beweegroute. Deze vergaderingen stonden 1x in de week op de planning om de voortgang te bespreken met een werknemer van het communicatieteam, de initiatiefnemer van de beweegroute en een werknemer van de gemeente Groningen die zich bezig houdt met positieve gezondheid. Omdat ik tijdens deze fase nog bezig was mijn eigen hoofdvraag te formuleren, kwam ik op het idee om de challenge studenten die stage liepen bij het living lab, voor te stellen om mee te werken aan dit project. Op die manier heb ik een challenge student betrokken bij het proces om mee te denken op welke manier de opening van de beweegroute kon worden gerealiseerd. In deze situatie was ik het contactpersoon van de challenge student en moest ik hem begeleiden bij het maken van de reclame met betrekking tot de opening en het ontwikkelen van een passend draaiboek voor de dag van de opening zelf. Omdat ik de persoon was die aanwezig was bij de vergaderingen had ik een coördinerende rol over de challenge student en moest ik in nauw contact staan om de voortgang te bewaken en hem te begeleiden in het maken van de producten.

Tijdens mijn onderzoek bij de Zuiderflat ben ik betrokken geweest bij het coördineren, positioneren en begeleiden van de daadwerkelijke beweegweek die is geïmplementeerd. Na mijn literatuuronderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat eenzaamheid en beweegarmoede een groot probleem is onder de doelgroep ouderen. Om dit te verbeteren heb ik contact gelegd met Zinn die actief is in de Zuiderflat en via deze weg ben ik in contact gekomen met de voorzitter van de bewonerscommissie. Deze voorzitter houdt zich bezig met de zelfstandige bewoners van de Zuiderflat. Vanuit gesprekken met de voorzitter kwam naar voren dat er voorheen wel wat werd gedaan aan beweging, maar dat dat compleet is verwaterd. Vervolgens heb ik een enquête opgesteld en deze verspreidt onder de bewoners. Onderwerp van deze enquête is beweging en sociale cohesie. De verzamelde data is vervolgens besproken met de voorzitter met als doel een passend aanbod te kunnen creëren dat aansluit bij de wensen en behoeften van de bewoners van de Zuiderflat. Om nog een beter beeld te kunnen schetsen van hoe beweegprogramma´s voor ouderen kunnen worden georganiseerd heb ik contact opgenomen met Frederique Kraster, die werkzaam is als beweegcoach bij Huis voor de sport Groningen.

Ik heb gekozen voor een interview met Frederique omdat zij zelf ook beweegactiviteiten en initiatieven heeft georganiseerd voor de doelgroep ouderen. Dit interview heeft mij nieuwe kennis en inzicht gegeven over waar rekening mee moet worden gehouden als het gaat om beweegprogramma´s voor deze doelgroep. Om de voortgang van het project goed te bewaken heb ik met de voorzitter van de bewonerscommissie afgesproken om elke dinsdag met elkaar en de doelgroep te zitten om samen tot passende activiteiten te komen die worden geaccepteerd door de bewoners. Hierdoor is in samenwerking met de voorzitter en de bewoners een draaiboek ontwikkeld voor de beweegweek waarbij de activiteiten zijn gekozen door de bewoners zelf. Om de bewoners nog meer te stimuleren tot beweging is er in de lift een educatieve poster geplaatst wat gaat over de voordelen van bewegen op latere leeftijd. Dit heb ik gedaan ter voorbereiding van de beweegweek omdat dit een vorm van extra educatie biedt aan de bewoners van de Zuiderflat.

Tijdens deze fase heb ik een pilot stoelgymnastiek georganiseerd, dit naar wens van de bewoners. Deze wens kwam naar voren omdat in het verleden ook wel eens stoelgymnastiek werd georganiseerd en dat hebben de bewoners als erg prettig ervaren. Tijdens de pilot heb ik zelf de begeleiding van de oefeningen gedaan, de oefeningen werden op een laagdrempelige manier uitgevoerd en mijn taak als begeleiding was om de oefeningen voor te doen en hier de voordelen bij noemen, maar zeker ook het stimuleren en enthousiasmeren van de bewoners.

Binnen het living lab

Tijdens mijn stageperiode bij het living lab ben ik meerdere keren in de situatie geweest dat ik moest coördineren. Vanuit de stageorganisatie zelf heb ik in de eerste fase veel samengewerkt met een andere afstudeerstudent. Tijdens dit proces van samenwerken heb ik veel gesprekken gevoerd over initiatieven die vanuit het MFC (multifunctioneel centrum) zijn ontwikkeld. Tijdens de gesprekken met de betrokken partijen binnen deze initiatieven was het de rol van mij om mee te denken over de organisatie en implementatie van de opening van de kwiek beweegroute. Tijdens dit proces werd er verwacht om één keer per week bijeen te komen om te werken richting de opening van de kwiek beweegroute. Hierin werd er van mij verwacht om draaiboeken te maken voor de opening, promotieposters te ontwerpen en partijen te verbinden zoals de lokale supermarkt als sponsors, een ambassadeur vinden voor de opening van de beweegroute en het regelen van muziek. Tijdens dit proces pakte ik de taken aan die er van mij werden verwacht en voerde deze uit. Naarmate het proces verder liep, twijfelde ik er erg aan of het wel waardevol was voor mijn onderzoek om hier veel tijd en energie in te steken. Zo kreeg ik ook van Pascal de Jong, begeleider van WIJS de feedback om niet op alles ja te zeggen en taken te delegeren om zelf ook ruimte te hebben voor het eigen onderzoek. Door deze ervaringen heb ik een challenge student betrokken bij de opening van de beweegroute die verschillende taken op zich heeft genomen in het proces, zoals draaiboeken maken, planningen en een advies voor de toekomst van de beweegroute. Omdat Juan, de challengestudent maar 1 moment van de week fysiek aanwezig was in de Wijert was het de taak aan mij om de belangrijke punten die besproken werden tijdens de vergaderingen met de initiatiefnemers door te nemen met Juan. Ik heb de communicatie met Juan gedaan via whatsapp. Op de fysieke momenten waarop de challenge studenten aanwezig waren in de Wijert heb ik geholpen met het input geven van kennis en informatie die ik heb verzameld vanuit de vergaderingen. Om de challengestudent goed te kunnen coördineren was het belangrijk dat communicatie goed was tussen de student, mijzelf en de verbinding naar de initiatiefnemers. Dit werd bewaakt door de wekelijkse bijeenkomsten waarin de voortgangen werden besproken. Tijdens het proces bewaakte ik ook de producten die de student aanleverde op kwaliteit. Zo keek ik naar de professionaliteit van de inhoud en of het paste bij de wensen van de initiatiefnemers. Tijdens dit proces pakte ik de begeleidende rol, om de student te ondersteunen in het maken van producten.

Binnen de Zuiderflat

Tijdens mijn stageperiode ben ik na een lange zoektocht uitgekomen bij een vraagstuk dat als doel had om ouderen in beweging te krijgen, waarbij de sociale cohesie kan worden verbetert. Omdat deze doelgroep moeilijk te activeren en te vinden is in de openbare ruimte heb ik contact gelegd met meerdere ´´seniorenflats´´ in de Wijert. Tijdens het benaderen van de flats heb ik uitgelegd wat het doel is van mijn onderzoek en of dit een passend thema is voor de situatie waarin de flats zich verkeren. Ik heb deze flats gevonden via het internet waarbij ik heb gekeken waar in de wijk flats zitten waar veel ouderen wonen. Nadat ik de Vondelflat en de Zuiderflat had gevonden als potentiële flats heb ik direct op een intensieve manier contact gezocht door te bellen. Door deze manier van direct benaderen kreeg ik dezelfde dag al een uitnodiging om langs te komen bij Zinn in de Zuiderflat en de fysiotherapeut die werkzaam is in de Vondelflat. Deze manier van contact zoeken met potentiële plekken voor mijn onderzoek vond ik wel spannend, omdat ik direct met de vraag kwam of het mogelijk was binnen de flats. Als ik terugkijk op de manier van mijn handelen hierin vind ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt omdat ik vrij direct was en duidelijk heb verteld wat het doel was van mijn onderzoek, hierdoor waren de flats al snel enthousiast en had ik al een onderzoeksplek gevonden. Vanuit mijn vraagstuk was de Vondelflat geen goede omgeving om mijn onderzoek te doen omdat in de Vondelflat ook veel jonge bewoners wonen. Tijdens de eerste ontmoeting met de medewerkers met Zinn ben ik rondgeleid door de flat en heb ik al wat bewoners ontmoet die intensieve zorg krijgen van Zinn. Omdat deze doelgroep van kwetsbare ouderen erg beschermd moet blijven en er veel beleid ligt rondom externe partijen binnen Zinn, die de eerste 2 verdiepingen van de Zuiderflat bediend, is er een verbinding gelegd met de zelfstandige bewoners en de bewonerscommissie hiervan. Vanuit de medewerkers van Zinn heb ik het contact kunnen leggen met de bewonerscommissie en vanuit deze weg een eerste afspraak kunnen plannen met Tieme de Boer, voorzitter bewonerscommissie. In het eerste gesprek met de voorzitter is het onderzoek uitgelegd en wat ik als doel had binnen de Zuiderflat. Uit dit gesprek kwam naar voren dat er voorheen wel wat werd georganiseerd als het gaat om beweging, maar dat dit momenteel compleet is verwaterd. Vanuit de commissie en de bewoners was er een wens om beweging weer toe te passen in de Zuiderflat, waarbij er rekening moest worden gehouden met de fysieke gesteldheid van de bewoners. Vanuit de vergaderingen met de voorzitter, die elke dinsdag plaatsvond, in de Zuiderflat en gesprekken met bewoners is er een doelstelling opgesteld om beweging te integreren. In het begin van dit proces moest ik goed analyseren wat ik kon doen kwa beweging met ouderen, wat is bijvoorbeeld het niveau van de bewoners en om dit duidelijk te krijgen moest ik gesprekken gaan voeren met bewoners. In het begin vond ik het lastig om in gesprek te gaan met ouderen omdat er een groot leeftijdsverschil is. Ook ervaarde ik de gesprekken als spannend omdat sommige bewoners niet goed verstaanbaar waren en zij soms moesten herhalen wat ze zeiden. Ik merkte wel dat de spanning meer lag bij mij dan bij de ouderen omdat de week erop de ouderen graag in gesprek met mij wilden. De spanningen die ik ervaarden gingen al snel over naarmate ik vaker in contact kam met de bewoners, ik voel me erg gewaardeerd voor mijn inspanningen binnen de zuiderflat en hierdoor werd het voor mij makkelijker om het gesprek aan te gaan. Voor het organiseren van passende manieren van bewegen voor ouderen heb ik zelf stoelgymnastiek georganiseerd om dit te testen bij de doelgroep. De eerste keer dat ik stoelgymnastiek ging organiseren in de Zuiderflat vond ik dit best spannend omdat het ook de eerste keer was voor de ouderen. Tijdens de activiteit heb ik de bewoners begeleid in de oefeningen waarbij ik ze op een positieve manier heb aangemoedigd om ze een goed gevoel mee te geven. De begeleiding deed ik op een laagdrempelige manier waarop ik goed moest letten om verstaanbaar te praten, omdat sommige bewoners niet meer goed kunnen horen. Ook heb ik bij het begeleiden de oefeningen stap voor stap uitgelegd, als bewoners oefeningen niet konden uitvoeren wegens hun fysieke gesteldheid heb ik hun begeleid in manieren om het anders uit te voeren zodat iedereen wel op zijn of haar niveau kon meedoen 

LoLu 4: Leiding geven/managen en organiseren  

De sportkundige managet en organiseert binnen gestelde kaders zelfstandig een goede bedrijfsvoering en adequate uitvoering van de werkzaamheden en is daarin ondernemend.

Sleutelmomenten

Tijdens de afstudeerperiode bij het living lab ben ik in verschillende situaties gekomen waarin ik leiding heb moeten geven, processen heb moeten managen en activiteiten organiseren. In het begin van de stageperiode bij het living lab werd er van mij verwacht om zelfstandig te kunnen werken aan mijn onderzoek. In deze periode was het belangrijk om gestructureerd te werken, om een goede structuur te geven aan mijn periode als stagiair was het belangrijk om te werken via een duidelijke planning. Door te werken met een planning heb ik mijn proces goed kunnen managen en kon ik gestructureerd te werk gaan aan mijn onderzoek. Tijdens de stageperiode bij het living lab werd er van mij als afstudeerstudent verwacht dat ik een leidende en begeleidende rol zou nemen over de challenge studenten die ook hun stage liepen binnen het living lab. Deze rol zou ik moeten vervullen doordat ik als afstudeerstudent meer ervaring heb met de manieren van onderzoek die vanuit de opleiding zijn gehanteerd. Binnen het living lab heb ik meegeholpen aan het organiseren van de opening van de kwiek beweegroute. Tijdens het organiseren van de beweegroute heb ik moeten samenwerken met professionals, de initiatiefnemer een de studenten die hun stageopdracht hierbij uitvoerde. Tijdens mijn onderzoek in de Zuiderflat ben ik in de situatie gekomen waarin ik processen heb moeten managen rondom de uitvoering van beweegactiviteiten. In de beginfase van mijn onderzoek binnen de Zuiderflat heb ik moeten samenwerken met medewerkers van Zinn, de bewonerscommissie binnen de flat en de zelfstandige bewoners. Om tot een goede samenwerking te komen binnen de Zuiderflat heb ik veel moeten communiceren met de medewerkers van Zinn, heb ik plannen gemaakt om voorstellen te doen aan de bewonerscommissie. Uiteindelijk is er binnen de Zuiderflat in samenwerking met de bewonerscommissie een visie bedacht waarin beweging en cohesie centraal staan. Tijdens bijeenkomsten met de voorzitter van de bewonerscommissie heb ik initiatieven gepresenteerd om het gezamenlijke doel te behalen om bewoners in beweging te krijgen. Om het doel te behalen is er een planning gemaakt waarbij er een keer in de week een beweegactiviteit word georganiseerd waarbij bewoners gratis en vrijblijvend op een laagdrempelige manier kunnen deelnemen. Hierin ben ik betrokken geweest bij het organiseren van de activiteiten, het managen en bewaken van de planning en het leiding geven aan betrokken bewoners die zich willen inzetten voor dit thema.

Binnen het living lab

In het living lab ben ik in verschillende situaties gekomen waarin ik vooral heb moeten managen en leiding heb moeten geven. In de beginfase van het onderzoek voor het living lab werd er van mij verwacht om een planning op te stellen en hier gestructureerd mee aan het werk te gaan. Ik vond het in het begin lastig om een planning te maken omdat ik nog niet goed wist hoe ik te werk moest gaan en welke stappen ik moest volgen om tot een gedegen onderzoek te komen. Daardoor was mijn planning die ik had opgesteld in het begin van de stageperiode niet logisch. Dit kwam omdat ik niet goed voor ogen had hoeveel tijd ik nodig zou hebben voor verschillende thema´s in mijn planning. Zo had ik geformuleerd dat ik de diagnose wel binnen twee weken afgerond zou hebben maar in de praktijk bleek dit anders. Dit kwam omdat ik nog weinig kennis had verzameld over de context waarin mijn onderzoek zou plaatsvinden. Doormiddel van de feedback die ik kreeg van Nikki Jepkema over mijn planning en de haalbaarheid hiervan ben ik realistischere doelen gaan stellen in de planning waardoor ik meer taakgericht kon werken en hier ook meer aandacht aan kon besteden. Binnen het MFC (multifunctioneel centrum) waren verschillende initiatieven die moesten worden aangepakt. Zo was de kwiek beweegroute een initiatief waar ik me aan het begin van de stage binnen het living lab mee bezig heb gehouden. Tijdens dit proces werd er een keer in de week vergadert om planningen te maken richting de opening van de beweegroute. Tijdens deze vergaderingen werd er samen met een gemeentemedewerker die zich bezig houdt met positieve gezondheid, een communicatiemedewerker en de initiatiefnemer gebrainstormd over hoe we de opening tot een succes konden maken. Tijdens dit proces werden doelen geformuleerd die wenselijk waren voor de opening, zoals de datum van de opening, het gewenst aantal deelnemers en het daadwerkelijk wandelen van de beweegroute. Omdat dit initiatief niet paste binnen mijn eigen onderzoek heb ik een challenge student gekoppeld aan dit project, voor deze student was dit een mooie kans om zijn stage te behalen en werd er van mij verwacht om hem hierin aan te sturen. Ik heb tijdens de vergaderingen overlegd wat voor taken er konden worden gedelegeerd aan de student. In het begin van de periode waarin de challenge student betrokken was binnen het initiatief heb ik hem sturing gegeven in de taken die van hem werden verwacht. Deze taken waren het maken van draaiboeken voor de dag en het formuleren van een advies van de beweegroute. In het begin ging de communicatie goed tussen de professionals die betrokken waren, mijzelf en daarin de verbinding naar de challenge student. Dit kwam omdat ik nog steeds aanwezig was bij de bijeenkomsten en kon ik de belangrijke punten goed doorspelen naar de challenge student. Naarmate ik mijn eigen onderzoek had vormgegeven heb ik de challenge student meer los gelaten en heb ik de focus gelegd om mijn eigen onderzoek. Achteraf beter leiding kunnen geven aan de student omdat ik in deze fase zelf druk bezig was met mijn onderzoek. Hierdoor ben ik in een later stadium niet meer betrokken geweest binnen dit initiatief.

Binnen de zuiderflat

Tijdens de stageperiode binnen het living lab moest ik opzoek gaan naar een passende hoofdvraag voor de Wijert. Na onderzoek in de wijk doormiddel van gesprekken met sleutelpersonen in de wijk en gevonden literatuur was er een hoofdvraag geformuleerd wat ging over beweging van ouderen en sociale cohesie. Om een goed onderzoek te kunnen doen moest ik uitvinden hoe ik deze doelgroep goed kon benaderen met het oog om deel te nemen aan het onderzoek. Ik heb in deze fase gekeken naar hoe ik een onderzoek kon realiseren binnen een ouderenflat, zo heb ik zelfstandig gemanaged dat ik mijn onderzoek kon uitvoeren binnen de Zuiderflat. Ik heb dit kunnen realiseren door contact op te nemen Zinn, die een vestiging heeft binnen de flat waarbij hun de eerste twee verdiepingen bedienen. Tijdens het eerste gesprek dat ik had met een medewerker van Zinn heb ik mijn onderzoek uitgelegd en de doelen die ik wou behalen binnen de flat. Tijdens het eerste gesprek heb ik gelijk een uitnodiging gehad om mee te kijken bij een beweegactiviteit die Zinn organiseerde voor hun cliënten. Vanuit deze beweegactiviteit ben ik in contact gekomen met de activiteitenbegeleider van Zinn waarmee ik zou samenwerken om het onderzoek te laten slagen. Tijdens deze gesprekken werd het duidelijk dat de zelfstandige bewoners van de Zuiderflat vrijwel niks doen aan beweging en dat hier een mooie kans lag voor mijn onderzoek. Door deze gesprekken heb ik contact gekregen met de voorzitter van de bewonerscommissie. Tijdens het eerste gesprek met de voorzitter heb ik mijn onderzoek gepresenteerd en welke doelen ik zou hebben voor de bewoners van de flat. Tijdens deze fase heb ik samengewerkt met de bewonerscommissie om te kijken naar passende oplossingen voor de bewoners van de flat. In de gesprekken kwam naar voren dat er veel rekening moest worden gehouden met de bewoners tijdens het plannen en organiseren van beweegactiviteiten, zo moesten de activiteiten een korte duur hebben waarbij de bewoners op laagdrempelige manieren kunnen bewegen zonder dat het veel vraagt van hun lichaam. Om een goede planning te ontwikkelen voor het onderzoek en implementatie heb ik de voorzitter aangestuurd om te kijken of er ruimte is in de gemeenschappelijke zaal om een vast moment te kunnen realiseren voor de zelfstandige bewoners. Dit vaste moment moest worden gereserveerd omdat Zinn ook werkzaam is binnen de zuiderflat en deze ruimte ook tot beschikking heeft. Uiteindelijk is er doormiddel van gesprekken met de bewonerscommissie samen met de bewoners een doel opgesteld om elke week een bewegingsactiviteit te organiseren. Vanuit initiatieven van de bewoners is er stoelgymnastiek geïmplementeerd dat elke dinsdag plaatsvindt. Na de beweegactiviteit is er koffie, thee en wat lekkers om de sociale interactie en cohesie te stimuleren, er zitten bij deze activiteiten geen financieel plaatje omdat de oefeningen laagdrempelig zijn en kan worden uitgevoerd met minimale begeleiding, ook de koffie en thee worden aangeboden vanuit de Zuiderflat waardoor het voor de bewoners aantrekkelijk kan zijn om te komen. Om de beweegactiviteiten duurzaam te maken is er een klein werkgroepje georganiseerd van betrokken bewoners en de commissie die de activiteiten na het onderzoek zullen voortzetten waarbij er ook een paar keer per jaar een beweegweek kan worden georganiseerd dat is afgegeven aan de commissie. Ik vond in het begin lastig om een werkgroep te vormen binnen de zuiderflat, dit kwam omdat ik het gevoel had dat de ouderen hier niet bereid voor waren. Door toch de vraag te hebben gesteld aan de voorzitter van de bewonerscommissie zijn er 3 enthousiaste bewoners benaderd die deel wouden uitmaken van de werkgroep. De samenwerking tussen mij als stagiair en de bewonerscommissie heb ik als prettig ervaren. Dit komt omdat ik op een formele manier contact mocht zoeken en kon de voorzitter altijd een bericht sturen als ik wou. Ook was er een duidelijke planning waarin wij elkaar elke dinsdag spraken om het proces rondom de activiteiten vlot te laten verlopen. 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin